Svar till Susanne Lind i Arbetarbladet 27 januari.
Först och främst reagerar vi över att du kan uttala dig om nuvarande rutiner och bristhantering på Brynäs Bingocenter, med tanke på att du inte arbetat där på flera år.
Sedan vill vi dementera att arbetsledningen noga söker efter felet när en anställd har brist i kassan.
Det enda man gör är att man konstaterar hur stor bristen är, kontrollerar om någon arbetskamrat har plus i sin kassa (om det finns plus fördelas det procentuellt på alla som har minus) och sedan dras summan direkt på nästa lön. Inga frågor alls om hur bristen uppkom.
Vi tycker att Susanne Lind förklarar det väldigt bra, när hon ifrågasätter vems fel det är att bristen uppstått; Personalens? Spelarnas? Luras kunden? Arbetskamraterna? Tydligen tycker du Susanne, att den enskilde anställde ska betala med sin lön, fastän brist i kassan kan bero på något av de exempel du själv föreslog.
Läs hela insändaren på arbetarbladet.se