Lyckat kundkoncept lockar bingohallar

Idrottens Bingo expanderar ytterligare och startar samarbete med de tre bingohallarna i Linköping, Katrineholm och Mjölby.
– Det här kommer att ge oss mycket bättre möjligheter, och det kommer att märkas direkt. Idrottens Bingo har ett starkt kundklubbskoncept och marknadsföringsidéer som kommer att locka fler kunder. Våra intäkter kommer att öka, och därmed utdelningen till de lokala idrottsklubbarna, säger en nöjd Sofie Alvemål, verksamhetschef för de tre östgötska hallarna.

Idrottens Bingo arbetar hårt för att nå ut över hela landet.
– Vi är en fri aktör med aktiviteter som kommer kunder och föreningsliv tillgodo, och det verkar ha spridit sig i branschen. Vi är enormt glada att få utvecklas tillsammans med dessa hallar och vårt mål är att växa ytterligare, både i antal hallar och geografiskt., säger Robert Frisk, marknadsansvarig på Idrottens Bingo.
Idrottens Bingo satsar på lokalt drivna hallar och en nära relation med varje enskild kund. Med det konceptet hoppas de tre nya östgötska bingo-hallarna att haka på den uppåtgående trend som hela Idrottens Bingo befinner sig i.
– För oss var det inget svårt val. Idrottens Bingo har precis de friska idéer som vi behöver. Bland annat en kundklubb som är väldigt populär, berättar Sofie Alvemål.

Bingon står för en betydande del av intäkterna hos landets mindre föreningar.
– Därför är det extra viktigt att bingon klarar av att möta de nya spelformer som ständigt dyker upp på marknaden. Och då är det lokal förankring och ett starkt samarbete som gäller, säger Robert Frisk.
Samarbetet i Linköping, Katrineholm och Mjölby kommer att starta vid årsskiftet 06-07

 

För mer information kontakta Idrottens Bingo AB i Göteborg:
Robert Frisk, marknadsansvarig, 0709-26 58 61, 031-726 60 61
Ingemar Dahlén, affärsområdeschef, telefon 0709-26 58 60, 031-726 60 60
Sofie Alvemål, verksamhetschef, Linköping, 0730-210 110.

 

Fakta om Idrottens Bingo:
Idrottens Bingo AB bildades 1979 av Västsvenska Idrottsförbundet (f.d. Göteborgs Distrikts Idrottsförbund) och är ett distriktsförbund rakt under Riksidrottsförbundet (RF). Omsättningen är drygt 190 miljoner kronor per år. 65 procent går till vinster och cirka 15 procent till föreningarna. Resten fördelas på löner, lokalhyror m.m. På Idrottens Bingo arbetar cirka 200 personer varav 140 på heltid. 2004 gav överskottet från bingoverksamheten mer än  26 miljoner kronor till föreningslivet. Idrottens Bingo driver bland annat Grand, Sveriges största bingohall, belägen i Göteborg, som ensam genererar 10 miljoner kronor till föreningslivet per år.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *